«حبيب هشتمين خورشيد»؛ اولين كتاب درباره شهيد رئيسی رونمايی شد فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای نیمه خرداد؛ از «صنوبر» تا «پا به پای آفتاب» رقابت سریال «نوبت لیلی» در جشنواره‌ بریتانیا برگزیدگان جشنواره دانشجویی موسیقی نواحی معرفی شدند + اسامی پخش مستند «پدر، پسر، گلوله» از شبکه دو به مناسبت قیام ۱۵ خرداد پوستر فیلم سینمایی «عطرآلود» منتشر شد + عکس بازپخش اپیزودهایی از «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در نیمه خرداد + زمان پخش فراخوان جایزه پژوهش سال سینما منتشر شد + جزئیات تلویزیون ریسکِ تغییر مجری مناظره‌ها را می‌پذیرد؟ او با تمام رهبران خاورمیانه فرق داشت | روایتی از گفتگو‌ی اوریانا فالاچی با امام خمینی (ره) «ماه پنهان» محمدرضا یکانی در مراحل پایانی تولید آموزش به نسل جدید در بستر یک فیلم تلویزیونی | گزارشی از اکران خصوصی «محله باصفا» یک جای خالی و چند علامت سؤال | درنگی بر دلایل ضعف آثار سینمایی و تلویزیونی با محوریت امام خمینی (ره) اکران فیلم‌های کوتاه برگزیده فیلم فجر در سینماهای هنر و تجربه ماهرشالا علی در دنباله جدید «دنیای ژوراسیک» جزئیاتی از ساخت فیلم تگزاس ۴ و ۵ و حضور پژمان جمشیدی
سرخط خبرها

زنان مشهد همیشه جزء زنان پیشران و پیشرو هستند

  • کد خبر: ۲۰۲۷۵۰
  • ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
زنان مشهد همیشه جزء زنان پیشران و پیشرو هستند
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه امام رضا(ع) گفت: زنان مشهد همیشه جزء زنان پیشران و پیشرو هستند؛ بنابراین به این قشر باید به عنوان سرمایه‌های هویتی مشهد، بیشتر پرداخته شود.

به گزارش شهرآرانیوز، رویا حیدرزاده در حاشیه دومین روز از برگزاری رویداد شهربانو از سلسله روایداد‌های هم آفرینی فیلمنامه مبتنی بر هویت «روایت شهر»، اظهار کردرویداد شهربانو روایتگر زنان موثر شهر است که ما به برگزاری چنین رویداد‌هایی در مشهد نیاز داریم. در این زمینه مستندسازان می‌توانند بهترین روایتگری را داشته باشند تا زنان تاثیرگذار شهر را معرفی کنند.

وی با اشاره به این موضوع که رویداد شهربانو در راستای جریان سازی فرهنگی تبلیغی است، ادامه داد: در این ۴۴ ساله بانوان ما توانستند در عرصه‌های تعلیم و تربیت، فرهنگی، پژوهشی، خدمات رسانی و اجتماعی نقش موثری داشته باشند و در عرصه بین المللی نقش‌های موثری را رقم زدند. زنان سرمایه‌های انسانی ما هستند که در حوزه‌های مختلف به آن‌ها پرداخته شود و تولید فیلم و مستند از قالب‌های جذابی است که در این رابطه می‌توان از آن بهره گرفت.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه امام رضا(ع) بیان کرد: باتوجه به اینکه پرداختن به موضوع زنان در قالب مستند خیلی پررنگ نبوده، لازم است اصحاب رسانه به موضوع از زوایای مختلف ورود کنند. از آنجایی که بانوی مسلمان ایرانی در چشم انداز آینده قرار است الگوی سوم زنان عالم باشد، لذا الگودهی و الگوسازی باید با شکل و شمایل جذابی ارائه شود.

او تصریح کرد: ما به عرصه فیلمسازی بخصوص فیلمسازی بانوان کم پرداخته‌ایم و لازم است در این زمینه مسئولان مربوطه اقدامات و حمایت‌های لازم را داشته باشند و این امر سبب می‌شودفیلمسازی در مشهد تحول خاصی پیدا کند. همچنین لازم است تا این فیلمسازان یا اصحاب رسانه مطالبه گری کنند تا زودتر مشهد کانون توجه برای ساخت فیلم قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه فیلمسازان می‌توانند به عنوان سوژه، به زنان فاخر و چهره‌های اثرگذار در مشهد بپردازند، زیرا آن‌ها سرمایه‌های اجتماعی عظیم این شهر هستند، ادامه داد: در پیشینه تاریخی مشهد زنان اثرگذار زیادی داشتیم، چه در گذشته که به‌واسطه وجود امام رضا (ع) زنان نوغان هویت مشهد را رقم زدند و چه در زمان انقلاب و چه در زمان معاصر. زنان مشهد همیشه جزء زنان پیشران و پیشرو هستند بنابراین به این قشر باید به عنوان سرمایه‌های هویتی مشهد، بیشتر پرداخته شود.

سلسله رویداد‌های روایت شهر در چهار بخش مستند، خرده روایت، شهربانو و قالب‌های خلاق و نوآور تولیدی، با هدف تولید فیلمنامه طراحی شده است. 
گفتنی است؛ این رویداد توسط موسسه فرهنگی شهرآرا برگزار می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->